معرفی کتاب: رجوم الشیاطین

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
دانلود مقاله به صورت PDF

کتاب مبارک رجوم الشیاطین از تصنیفات مرحوم محمدکریم خان کرمانی (اع) است که در سال ۱۲۶۸ تصنیف شده و از مهمترین و مفیدترین کتبی است که عموم طبقات میتوانند از آن استفاده نمایند و مشتمل است بر جمیع مبانی اسلام و اصول عقاید با اشاره بادله ای اجمالی  و بدیهی بطوری که بر عالم و عامی فهمیدن آن آسان است.

همچنین اشاره دارد باعتراضات و شبهات اهل شبهه و وسوسه شیاطین جنیه و انسیه و بیان انواع و اصناف شیاطین و طبقات آنها و راه هایی برای استخلاص از شر شیاطین و نجات از شبهات و القائات آنها و اصلاح خیالات فاسد که عموما مبتلی بآن هستیم و برانداختن خلاف هایی که در اذهان عموم فرو رفته و آنها را از اسلام پنداشته‌اند و بخیال خود ایراداتی بر آن دارند.

لذا برای هر مسلمانی یا هر عاقلی که شنیدن اختلافات و شبهات موجب نگرانی او شده، مطالعه این کتاب واجب است مخصوصا در این زمان که آزادی اطلاعات و شبکه های اجتماعی موجب ازدیاد شبهات ایشان شده و دشمنان اسلام هم سوء استفاده نموده شبهات و منکراتی را که پیش از این جرأت اظهار آنها را نداشتند علنا اظهار میکنند و مردم را گمراه میکنند و دین و دنیا و آخرت آنها را خراب کرده بلکه ملیت و قومیت آنها را میخواهند بگیرند.

با این اوضاع اگر امیدواری بخداوند و حمایت امام زمان ع نبود، اسلام بکلی نابود میشد، که الحمد لله این محال است و خداوند به پیغمبر ما (ص) وعده داده که دین او را بر همه ادیان غالب کند بطوری که غیر از آن دینی باقی نماند و ان الله لایخلف المیعاد. و تا دنیا باقی است همیشه خداوند برای حفظ دین رجالی را قرار داده که حمایت دین و دفع شبهات را بنمایند  چنانکه میفرماید رجال لاتلهیهم تجاره و لا بیع عن ذکر الله.

غرض از این پست و معرفی این کتاب، شروع برنامه هفتگی این وبسایت است که در روز های شنبه قرار شد در مورد اعتقادات و حکمت بحث کنیم و من این کتاب را برای این منظور انتخاب کردم. امیدوارم خداوند توفیق فهم و نشر این کتاب را به من و شما خوانندگان گرامی بدهد. متن کتاب را از قسمت دانلود کتاب میتوانید دریافت کنید.

منصف

منصف

یک دوستار آل محمد علیهم السلام که سعی بر نگاه منصفانه دارد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 9 =

وبسایت مکارم الابرار تا اطلاع ثانوی تعطیل میباشد