باران چهل روزه و سیل نجف و کوفه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
دانلود مقاله به صورت PDF

از علامات دیگر ماه جمادی اول یا ثانی سال ظهور، بارانی چهل روزه است که پی در پی تا ما رجب می بارد، و آنقدر شدید است که بیشتر خانه ها را خراب خواهد کرد.

و سبب آن زنده شدن مردگانی است که قرار است نقشی در ظهور ایفا کنند که مرحوم کرمانی اع اقل تعداد ایشان را ۷۵ هزار نفر میداند و از جمله آنها بخشی از ۳۱۳ یار امام زمان ع هستند، ازجمله ۱۵ نفر از قوم موسی ع، اصحاب کهف، سلمان ع، ابودجانه انصاری، مالک اشتر و به قول مرحوم کرمانی اع شیخ احمد احسایی اع و سید کاظم رشتی اع و عده کثیری دیگری زنده خواهند شد و انشاء الله خود حاج محمد کریم خان کرمانی اع هم انتظار زیارتش را دارم.

اما در حکمت لازم است برای زنده شدن مردگان آبی باشد و بارانی بیاید، (همانطور که در مطالب طب توضیح دادم برای تشکیل این بدن کیان ثلثه (روغن، آب و خاک)لازم است.) و میبینیم حتی در قیامت هم بعد از اینکه به نفخه اول همه میمیرند، چهل روز باران می آید تا اسباب ساخت دوباره ابدان و دمیدن دوباره روح فراهم شود. مانند گندمی که در جوف زمین نیازمند آب است، بدنها نیز اگر آب به آنها برسد و امام علیه السلام روح را دوباره به ایشان بدمد می‏رویند و زنده میشوند.

بطور خلاصه آنچه در احادیث وارد شده، چهل روز باران می آید و از مردگان زنده خواهند شد و شمشیر بر دوش خود خواهند گذاشت و در میان مردم راه خواهند رفت. و برای همین جریان است که امیر المؤمنین علیه السلام فرمودند العجب کل العجب بین جمادی و رجب. و از امام پرسیدند این چه عجبی است که میان جمادی و رجب است؟ فرمودند آیا عجب نیست مردگان از قبر بیرون آیند، شمشیر بر دوش خود بگذارند و بزنند زندگان را؟.

همچنین امام صادق (ع) در حدیثی میفرمایند موقعى که آمدن او نزدیک شد، در ماه جمادى الاخرى و ده روز از ماه رجب چنان باران می بارد که مردم مثل آن را ندیده باشند، و با آن باران خداوند گوشت و بدن مردگان مؤمنین را در قبرهاشان میرویاند. گویا من آنها را می‏بینم که از سمت جهین» میآیند و خاک موهاى سر خود را میتکانند.

اما چیزی که بنده میفهمم این است که این باران تنها در کوفه و نجف خواهد بارید چرا که اگر تمام دنیا را چنین بارانی فرا بگیرد، مانند طوفان نوح عذابی عمومی خواهد شد و مانند فتنه دجال که عرض کردم این نیز معادلات جریانات ما قبل ظهور را بهم خواهد ریخت.

در روایات هم سیل و باران ظهور بخصوصه برای نجف و کوفه بیان شده و وقتی به این شهر اختصاص میدهند یعنی تمام دنیا گرفتار آن نخواهند شد. امام سجاد علیه السلام میفرمایند:إذا ملأ نجفکم السیل و المطر، و ظهرت النار بالحجاز فی الأحجار و المدر، و ملکت بغداد التتر، فتوقّعوا ظهور القائم المنتظر.

و این که گفتیم هدف از این باران زنده کردن عده ای از یاران امام زمان ع است که مرده اند، خود دلیلی برای این مدعا است. چرا که قبرستان وادی السلام که فرموده اند روح (بدن اصلی) مؤمنین به آنجا منتقل میشود در همین منطقه واقع شده و همچنین در نزدیکی آن بحر نجف واقع است که طغیان کرده و به وادی السلام خواهد ریخت.

و همچنین از نشانه های ظهور جاری شدن فرات در کوچه های کوفه است چنانکه امام صادق ع فرموده اند عام الفتح ینشق الفرات حتّى یدخل على أزقّه الکوفه و ابن عباس از امیر المؤمنین علیه السلام پرسید ما أقرب الحوادث الداله على ظهوره پس حضرت چشمانش اشک آلود شد و فرمود  إذا فتق بثق فی الفرات فبلغ أزقه الکوفه فلیتهیأ شیعتنا للقاء القائم.

و من همین طغیان فرات را نتیجه همان باران چهل روزه میدانم.

منصف

منصف

یک دوستار آل محمد علیهم السلام که سعی بر نگاه منصفانه دارد

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. Avatar کریم گفت:

    العجب کل العجب بین جمادی ورجب
    الهم عجل لولیک الفرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

وبسایت مکارم الابرار تا اطلاع ثانوی تعطیل میباشد