زیست فرا زمینی قسمت اول

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
دانلود مقاله به صورت PDF

اثبات حیات در افلاک (آسمان ها) بحثی است که جوانب گوناگونی دارد، و در این خصوص نه اکثر علماء پیشین نظر صحیحی داشته و نه دانشمندان امروزی در مورد آن سخن قابل اعتنایی زده اند. لذا در طی مطالبی به اثبات حیات برای موجودات آسمانی و خود آسمان ها پرداخته و کیفیت تأثیر و ارتباط آنها را با زمین بررسی میکنیم.

در مورد موجودات فرازمینی و حیات آنها، دانشمندان تنها فرضیه هایی داده اند که خالی از ادله و شواهد کافی بوده و تنها به عنوان نظریه ای تخیّلی مورد استفاده سینما قرار گرفته است.

اما ایراد فرضیه های غیر قابل اثبات آنها از آنجا نشأت میگیرد که موجودات فرازمینی را به مانند زمینیان فرض میکنند نهایت با قیافه هایی عجیب و غریب، و مشخص است که اثری از چنین موجوداتی در آسمان نبوده و ارتباطی با زمین برقرار نخواهند کرد، اگر چه از قِبَل چنین توهماتی بودجه های سنگینی از دولت ها گرفته و اینگونه ارتزاق میکنند. همچنین هیچگاه نخواهند توانست تمام کهکشان ها را سِیر کرده و بر ردّ یا قبول فرضیه خود یقین کنند و مٰا لَهُمْ بِذٰلِکَ مِنْ عِلْمٍ إِنْ هُمْ إِلاّٰ یَخْرُصُونَ .

الغرض، از صحت نظریه موجودات فرازمینی اطلاع کسب نخواهیم کرد مگر به آنچه خالق آسمان و زمین خبر دهد. پس به کتاب او مراجعه کرده و میخوانیم: وَ لِلّٰهِ یَسْجُدُ مٰا فِی اَلسَّمٰاوٰاتِ وَ مٰا فِی اَلْأَرْضِ مِنْ دٰابَّهٍ وَ اَلْمَلاٰئِکَهُ وَ هُمْ لاٰ یَسْتَکْبِرُونَ  یعنی: و آنچه در آسمانها و آنچه در زمین از جنبندگان و فرشتگان است، برای خدا سجده می‌کنند و تکبر نمی‌ورزند. و میخوانیم تُسَبِّحُ لَهُ اَلسَّمٰاوٰاتُ اَلسَّبْعُ وَ اَلْأَرْضُ وَ مَنْ فِیهِنَّ یعنی: آسمانهای هفتگانه و زمین و هر کس که در آنهاست او را تسبیح می‌گویند.

و از این قبل آیات بسیار است که برای هر مُسلم آگاهی روشن میسازد، موجودات فرازمینی وجود دارند که عمده آنها را ملائکه و سپس کرات، ستاره ها و سایر موجودات فلکی که خالق آنها به وجودشان اعلم است تشکیل داده، و همچنین به قدرت خداوند دو پیامبر ادریس و عیسی علیه السلام به جسم فلکی در فلک شمس حیات داشته و زندگی میکنند. که بترتیب در خصوص ایشان خداوند میفرماید وَ رَفَعْنٰاهُ مَکٰاناً عَلِیًّا و میفرماید  بَلْ رَفَعَهُ اَللّٰهُ إِلَیْهِ وَ کٰانَ اَللّٰهُ عَزِیزاً حَکِیماً.

ادامه دارد…

منصف

منصف

یک دوستار آل محمد علیهم السلام که سعی بر نگاه منصفانه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 6 =

وبسایت مکارم الابرار تا اطلاع ثانوی تعطیل میباشد