منصف

  • سلام علیکم
    ابتدا اینکه الحمد لله شما برادران هستید و اگر چیزی از بنده غایب ماند متذکر میشوید.
    اما اسرار تا وقتی سر هستند که بیان نشده باشند و پس از آنکه شرح و تفسیر شد دیگر از اسرار به شمار نمی آید، مانند بسیاری از ضروریات حال حاضر شیعه مانند علم و عصمت ائمه علیهم السلام که زمانی از اسرار بود و نباید بیان میشد.

    و اما تابعیت در حرکات را گف…[ادامه خبر]

  • سلام علیکم
    علت این کشتار را گفتم که شورش مردم کربلا بود و بالعکس سید مرحوم اع میانجی بود.
    و اما واقعه ای که در مورد کتاب شرح الزیاره بود شرح آن را در مطلب ابتلائات شیخ مرحوم دادم و مذمت خلفا در تمامی کتب شیعه موجود بود اما دشمنان شیخ اع از اشباه العلماء شیعه که میخواستند ایشان در کربلا نماند کتاب ایشان را بردند با پاشا نشان دادند و به غرض خو…[ادامه خبر]

  • در ادامه فقره مورد نظر از حدیث فقه رضوی (ع) که در مطلب قبل بدان پرداختیم، جهت ابتداء نماز امام رضا علیه السلام میفرمایند: وَ اجْعَلْ وَاحِداً مِنَ الْأَئِمَّةِ نُصْبَ عَيْنَيْك یعنی یکی از ائمه عل […]

    • سلام علیکم
      ابتدا اینکه الحمد لله شما برادران هستید و اگر چیزی از بنده غایب ماند متذکر میشوید.
      اما اسرار تا وقتی سر هستند که بیان نشده باشند و پس از آنکه شرح و تفسیر شد دیگر از اسرار به شمار نمی آید، مانند بسیاری از ضروریات حال حاضر شیعه مانند علم و عصمت ائمه علیهم السلام که زمانی از اسرار بود و نباید بیان میشد.

      و اما تابعیت در حرکات را گفتم معنای ظاهری است و البته نوشتار هنوز ادامه دارد.
      ذکر ائمه علیهم السلام در تشهد هم ایرادی ندارد و به معانی دیگر رسیدگی خواهیم کرد

  • علم رجال بدعت اهل تسنن است که به شیعه رسوخ کرده که عقلاً و نقلا هیچ جایگاهی در دین آل محمد علیهم السلام ندارد و با صوفیه لعنهم الله هم کاری نداریم.
    اگر اهل مطالعه و تحقیق هستید کتاب اجتهاد و تقلید مرحوم حاج ابوالقاسم خان ابراهیمی اع را از سایت alabrar.com بگیرید و بخوانید تا به مشرب اصولی شیخیه آشنا شوید و بطلان طریقه اصولیون مشهور را ب…[ادامه خبر]

  • سلام علیکم.
    ابتدا اینکه نزد ما علم رجال به کلی مردود است و تنها ثقه بودن کسی که برای ما روایت میکند و صحت روایت را تایید میکند، کافی است و شیخ صدوق و پدرش و مرحوم مجلسی و پدرش حدیث را تایید کرده اند و ایشان نزد ما ثقه هستند.
    و اما در معنی عجله نکنید و قسمت بعد را هم بخوانید، مانند همین قسمت کلمه کلمه اش را مبتنی بر سایر آیات و احادیث خواهم نو…[ادامه خبر]

  • حدیث شریف فقه رضوی (ع)  از اسرار آل محمد علیهم السلام است که در عموم مردم مطرح نشده، زیرا اسرار ایشان آنطور که باید و شاید تفسیر نمیشود و بر غیر مراد امام علیه السلام تأویل میکنند و موجب وحشت و انکار ایشان قر […]

    • سلام علیکم.. بله ان شاءالله

    • سلام علیکم.
      ابتدا اینکه نزد ما علم رجال به کلی مردود است و تنها ثقه بودن کسی که برای ما روایت میکند و صحت روایت را تایید میکند، کافی است و شیخ صدوق و پدرش و مرحوم مجلسی و پدرش حدیث را تایید کرده اند و ایشان نزد ما ثقه هستند.
      و اما در معنی عجله نکنید و قسمت بعد را هم بخوانید، مانند همین قسمت کلمه کلمه اش را مبتنی بر سایر آیات و احادیث خواهم نوشت. انشاء الله.

    • علم رجال بدعت اهل تسنن است که به شیعه رسوخ کرده که عقلاً و نقلا هیچ جایگاهی در دین آل محمد علیهم السلام ندارد و با صوفیه لعنهم الله هم کاری نداریم.
      اگر اهل مطالعه و تحقیق هستید کتاب اجتهاد و تقلید مرحوم حاج ابوالقاسم خان ابراهیمی اع را از سایت alabrar.com بگیرید و بخوانید تا به مشرب اصولی شیخیه آشنا شوید و بطلان طریقه اصولیون مشهور را بفهمید و اگر نیستید لکم دینکم ولی دین

  • چشم . انشاء الله در این مورد هم خواهم نوشت

  • خیر، آنچه گفتم حقیقت است.

  • از دیدگاه حکمت طفره محال بوده و برای رسیدن تمامی فیوضات از عالی به دانی بایست که سلسله مراتبی طی شده و امور به اسبابی جاری شود.

    از این جهت محال است که سفلیات عالم جسم فیضی را مستقیماً از مشیت که مبدأ فیض است […]

  • سلام علیکم.
    یعنی در مقابل خداوند خودیتی نداشته و ظلمانیت نفس را فانی کرده اند و سرتا پا نورانیت بوده و حکایتگر خداوند میباشند، تا جایی که وجه خداوند شده و دیدار ایشان دیدار خداوند شد.
    و این معرفت ایشان است به نورانیت که همان معرفت خداست چنانکه خود فرمودند معرفتی بالنورانیة معرفة الله عزوجل و معرفة الله عزوجل معرفتی بالنورانیة.

    حال اگر غ…[ادامه خبر]

  • تمامی خلق مکلف به شناخت خداوند بوده و باید در معرفت او یقین حاصل کنند، و همین تنها هدف والای خلقت است چنانکه در حدیث قدسی میفرماید کُنتُ کَنزاً مَخفِیّاً فَأحبَبتُ أن اُعرَفَ فَخَلَقتُ الخَلقَ لِکَى اُعرَفَ: […]

    • سلام علیکم.
      یعنی در مقابل خداوند خودیتی نداشته و ظلمانیت نفس را فانی کرده اند و سرتا پا نورانیت بوده و حکایتگر خداوند میباشند، تا جایی که وجه خداوند شده و دیدار ایشان دیدار خداوند شد.
      و این معرفت ایشان است به نورانیت که همان معرفت خداست چنانکه خود فرمودند معرفتی بالنورانیة معرفة الله عزوجل و معرفة الله عزوجل معرفتی بالنورانیة.

      حال اگر غیریت چنین حقیقتی را نمیفهمید به بدن خود نگاه کنید که اگر کسی بخواهد به آقای حکیمی نگاه کند و ارتباطی برقرار کند، با این بدن برقرار خواهد کرد و شما را به این بدن میشناسد و این بدن به تمامه حکایتگر شماست و خودیتی ندارد، اما قبول ندارید که ذات شما حقیقت دیگری است و این بدن غیر شماست که هنگامی که متارکه آن را کردید دیگر حکایتگر آقای حکیمی را نمیکند؟

      البته این تنها مثالی بود که اندکی با کلام ما مأنوس شوید، نه اینکه فکر کنید میگوییم خداوند در ائمه علیهم السلام حلول کرده، و المثال یقرب من وجه و یبعد من وجوه.

    • منصف پاسخ داد ۱ هفته قبل

      خیر، آنچه گفتم حقیقت است.

  • منصف یک بروزرسانی ارسال کرد ۱ هفته, ۵ روز قبل

    خلاصه ای در رد ارتباط شیخیه و بابیه

    بسم الله الرحمن الرحیم
    &#۱۲۸۳۱۲;مرحوم سیدکاظم رشتی اع، عالم بزرگ شهر کربلا بود که روزانه چند صد نفر در درس او حاظر میشدند و درِ خانه اش برای همه باز بود، از جمله باب که در سن ۲۰ سالگی یک سال در آن درس ها شرکت کرده و همین بهانه ای شد تا کثیف ترین تهمت را به مکتب شیخیه بزنند و ایشان را با فرقه ضاله بابیت مرتبط کنند.…[ادامه خبر]

  • منصف یک بروزرسانی ارسال کرد ۱ هفته, ۵ روز قبل

    خداوند عالم، خلق را در عالم ذر در غدیر خم آن عالم جمع کرد و عهد ولایت از ایشان گرفت و به همین کیفیت پیغمبر برخاست و دست علی را گرفت و او را بلند کرد و فرمود من کنت مولاه فهذا علی مولاه اللهم وال من والاه و عاد من عاداه پس در همان روز هرکس تمکین کرد و تسلیم کرد برای ولی و محبت ولی را قبول کرد و کبر نکرد، در این دنیا می‏تواند محبت علی بن ابی‏طالب ر…[ادامه خبر]

  • در قسمت اول مطلب زیست فرازمینی، گفتیم که زندگی در افلاک جریان دارد اما نه به شکل موجداتی تخیلی که در فیلم ها متصور میشوند، بلکه ساکنین آن ملائکه و دو پیامبر هستند که البته قصد حمله به زمین را ندارند و از ق […]

  • از شبهاتی که پیرامون زندگانی مرحوم سید کاظم رشتی اعلی الله مقامه وجود داشت، قضیه شورش کربلا و بست بودن منزل ایشان و اتفاقات مربوطه است، که اعادی بدون انصاف و اطلاع از واقعیت ها، اتهام ارتباط و العیاذ بالله جا […]

    • سلام علیکم
      علت این کشتار را گفتم که شورش مردم کربلا بود و بالعکس سید مرحوم اع میانجی بود.
      و اما واقعه ای که در مورد کتاب شرح الزیاره بود شرح آن را در مطلب ابتلائات شیخ مرحوم دادم و مذمت خلفا در تمامی کتب شیعه موجود بود اما دشمنان شیخ اع از اشباه العلماء شیعه که میخواستند ایشان در کربلا نماند کتاب ایشان را بردند با پاشا نشان دادند و به غرض خود هم رسیدند و شیخ احمد احسایی اعلی الله مقامه کربلا را ترک نمود

  • سلام علیکم
    بله.
    دقیقا نفهمیدم خارج از کدام بحث میگویید.

    اما اگر منظورتان بحث نفی صفات است، که مفصل میفرمایند صفات ذاتی عین ذات است و میفرمایند " ما مكلف بشناختن ذات خدا نيستيم بلكه هر كس هم ادعا كند شناختن ذات خدا را آنرا كافر و ملحد مي‌دانيم و چون اين صفات را هم عين ذات ميدانيم هر كس در كيفيت اين صفات سخن گويد چنان مي‌دانيم كه در كيفيت…[ادامه خبر]

  • منصف پست جدید نوشته شده, کمال توحید ۲ هفته, ۱ روز قبل

    پایه و اصل تمام دین توحید است که هر کس آن را به حقیقت فهمیده باشد، فهم سایر مسائل اعتقادی برای او آسان خواهد شد. و همه توحید این نیست که بگوییم خدا یکی است، بلکه باید در معنی آن تعمق نمود و به توحید عوامانه که […]

    • سلام علیکم
      بله.
      دقیقا نفهمیدم خارج از کدام بحث میگویید.

      اما اگر منظورتان بحث نفی صفات است، که مفصل میفرمایند صفات ذاتی عین ذات است و میفرمایند " ما مكلف بشناختن ذات خدا نيستيم بلكه هر كس هم ادعا كند شناختن ذات خدا را آنرا كافر و ملحد مي‌دانيم و چون اين صفات را هم عين ذات ميدانيم هر كس در كيفيت اين صفات سخن گويد چنان مي‌دانيم كه در كيفيت ذات سخن گفته و كافر است يقيناً چرا كه در ذات احديت نميتوان تكلم كرد و هر كس سخن گفت يا تصوري كرد در مخلوق گفت و مخلوق را تصور كرد و خدا ناميد و او را پرستيد و او كافر است"

      البته در صفات ذاتی هم آن صفات را از جهت مسامحه و عقول ناس فرموده اند چرا که میفرمایند " راه سلامت در وصف خدا آنست كه نگوئي چنين است بلكه هميشه بگوئي كه چنين نيست يعني نگوئي كه خدا بيناست مثلاً بلكه بگوئي خدا كور نيست و نگوئي كه خدا شنواست و بگوئي كر نيست و نگوئي خدا تواناست و بگوئي خدا ناتوان نيست و همچنين هميشه نقصها را دور كني نه كمال را بگوئي در آن بجهت آنكه تو نقص را خوب ميفهمي و آن يقيناً خدا نيست و اما كمال او را آن طور كه هست نمي‌فهمي و آنچه مي‌فهمي بقدر عقل تو است" و باز بهتر از نفی هم این است که به امر اهل بیت علیهم السلام در این مورد تکلم نکنیم

    • التماس دعا…

  • سلام علیکم.. ترجیحا به کتاب تذکره که در کتابخانه نیز هست مراجعه ای بکنید.
    مرحوم شیخ اع این جمله را بار ها در بین شاگردانشان فرموده بودند

  • ادامه نوشته ها