سکوت در مورد ظهور

پرسش و پاسخدسته بندی: سایرسکوت در مورد ظهور
Avatarاز طریق تلگرام 6 سال قبل

سلام علیکم
چرا اهل علم و خواص مولا امام علیه السلام در مورد ظهور در سکوتن ولی در عوض منجمان و پیشگوهای عرب و عجم که خدا میدانه چه هستن و که هستن در حال چسباندن خود ب امام علیه سلام مردم رو بسمت خودشون کشیدن و با پیشگویی و تنجیم یا ارتباط مسائل ب جفر فلان امرو بهمان اتفاق رو با قاطعیت ابراز میکنن و بعد مدتها اگر چیزی حادث شد اونو ب پیشگویی خودشون نسبت میدن و خودشون رو اعلم از هرکسی جا دادن و پیروان زیادی هم پیدا کردن
چرا اینان با قلطعیت سخن میگن و اهل علم واقعی یا در ظن هستن یا سکوت
حکمت این ماجرا چیه ????

1 پاسخ
منصفمنصف عضو سایت 6 سال قبل

سلام علیکم
در این مورد هر دو گروهی که فرمودید دو دسته اند..
گروهی از پیشگو ها به بهانه ظهور و علامات آن می‌خواهند اسم و رسمی پیدا کنند و نان خوری ایجاد کنند.
و عده ای واقعا مشتاق ظهورند اما تقوی لازم را ندارند که خدایی نکرده دروغی به ائمه علیهم السلام ببندند و باعث گمراهی عده ای شوند و یا امید قطعی کاذبی ایجاد کنند که در صورت به وقوع نپیوستن آن موجب سست شدن ایمان دیگران شود، و همچنین تعیین وقت دقیق برای ظهور خلاف موازین شیعه و دستور ائمه علیهم السلام است..
و اما در علمایی که سکوت کرده اند، عده ای نه تنها سکوت کرده اند بلکه منکر شده و می‌گویند حالا حالا ها ظهور نمی‌شود عده ای میگویند دنیا هنوز خیلی بد نشده که آخر الزمان باشد و عده ای میگویند ما ها هنوز آمادگی لازم را نداریم ووو.
خلاصه تمام افرادی که اینگونه مقابل ظهور ایستاده اند و آن را دور می‌پندارند، علمایی هستند که یا کلا اعتقادی به این امر ندارند و یا بر در و دکان و خود می‌ترسند مانند علمای مسیحیت در زمان ظهور پیامبر صلی الله علیه و آله.
و گروه دیگری از علما هستند که مترصد جریانات ظهور هستند و پیرامون آن بسیار صحبت میکنند و آمادگی فکری و معرفتی ایجاد می‌کنند و ظهور را نزدیک می‌بینند، اما هنگامی که هنوز نشانه ها آنطور که باید و شاید اشکار نشده و به صرف ظنی که بر تطبیق علائم با جریانات دارند، اعلام قطعیت و تعیین وقت نمی‌کنند و باب تأویل بی اساس را برای خود باز نمی‌کنند. اما به هر حال همیشه ظهور را نزدیک می‌بینند و خود و اطرافیان خود را آماده می‌سازند. انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا

وبسایت مکارم الابرار تا اطلاع ثانوی تعطیل میباشد