اثبات نبوت پیامبر خاتم (ص) قسمت اول

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
دانلود مقاله به صورت PDF

شکی نیست که هزار و چهارصد و اندی سال پیش، مردی در مکه ظاهر شد که اسم او محمد و پدر او عبدالله و مادر  او آمنه بود (صلوات الله علیه و آله) و اجداد او همه از نجبا و بزرگان اهل زمان خود بوده اند و خود نیز صاحب احوال و اخلاق و خصوصیات و صفاتی بود که پسندیده دوست و دشمن بود.

تا اینکه در چهل سالگی و در زمانی که در ظاهر زمین خالی از وجود انبیاء بود ادعای نبوت نمود و معجزات و خوارق عاداتی نشان داد، و به غیب خبر داده و به علم و حکمت تکلم مینمود و به سیاست بلاد و نظم عباد و عدل و داد حکم فرموده.

در عصری که علماء و حکماء از اهل کتاب و ادباء و فصحاء از عرب بودند، با همه معاشرت نمود و همگی در امر او مجادله نمودند و قادر بر ابطال امر او نشدند.

اهل کتاب را دعوت بمباهله فرمود، جرأت مباهله با او را ننمودند و خداوند در جمیع احوال و اقوال و افعال او را تصدیق نمود، و همانطور که در هفته پیش گفتیم، اگر چیزی منافی نبوت از او صادر شده بود بر کسی پوشیده نمی ماند بجهت اینکه اظهار کذب و ابطال امر او بر خداست و خداوند عاجز از امری نیست و لغوکار نیست و اغراء بباطل نمیفرماید و بازی با بندگان نمیکند و مسامحه در امور ایشان نمیفرماید.

و اگر خداوند اظهار بطلان امر او را فرموده بود بر هیچ فردی از حاضر و غایب و عالم و جاهل و زن و مرد مجهول نمیماند همچنانکه جمیع جزئیات احوال و اخلاق و افعال او و جمیع حالات دشمنان و مخالفین او بما رسیده و خداوند اخلال بحکمت نمیفرماید.

مرحوم کرمانی اع میفرمایند:

پس وقتی که خداوند اظهار بطلان او را نفرمود و روز بروز ظهور امر او را زیاد فرمود و امر او را منتشر و شرع او را ظاهر فرمود دانستیم که او پیغمبر است و حق است، به او ایمان آوردیم و امر خدا را تصدیق نمودیم. صدق الله العلی العظیم و صدق رسوله النبی الکریم و نحن علی ذلک من الشاهدین و بهما من المؤمنین و الحمد لله رب العالمین .

 

در هر قسمتی از مطلب اگر شخصی شبهه ای دارد در بخش دیدگاه ها مطرح کند تا از براهین مرحوم محمد کریم خان کرمانی اع پاسخگو باشیم.

 

منصف

منصف

یک دوستار آل محمد علیهم السلام که سعی بر نگاه منصفانه دارد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

وبسایت مکارم الابرار تا اطلاع ثانوی تعطیل میباشد